Pin Me

2015/03/02

Dolgulu Kurabiye V.Jammie Dodgers'lar


Merhaba,

Uzun zaman oldu yazmayalı gibi hissediyorum...

Aslında bir ara bu işe bir son vermeyi de düşündüm ama nasıl oluyorsa kendimi yine burada buluyorum :D

Eee, madem ne yapmaktan ne yazmaktan vazgeçemiyorum öyleyse paylaşmaktan da geçmeyelim dedim ^.^

V.Jammie Dodgers'ları hatırlarsınız, 14 Şubat öncesi çizimimi eklemiştim yazıma, şimdi canlılarıyla tanışma vakti :D

İki kez denedim, bisküvi kısmını. Bir kaç çeşit de dolgusu için çabaladım ama her zamanki gibi en popüleri çikolatalısı oldu. Reçelli daha sağlıklı diye düşünen olur lakin o da az değil yani :D

Denemeden evvel küçük kalp kalıbı sahibi olamadığımdan bıçağın ucuyla çıkardım ortalarını ve dört dörtlük olamadılar. Zaten ilk deneyişimdeki kurabiye hamurunun bana yaptığı süprizi unutamayacağım. Neyse sonuç; "denemeden bilemezsin!"

Buyurun bakın şaheserlerime;






 Bahsi geçen hamurdan yapılanlar -_-
Çilek reçelli ve limon jöleliler







Sonraki deneme nispeten yüzümü güldürdü :) Bir de kıtır kıtır oldular, lezzet ve dokuyu sevdim ama hala amaçladığım o görünüm beni bekliyor...


 Kat kat, maşallah *-* Üst üste dizdiğimde içimi kaplayan o neşeyi tarif edemem, neden o kadar mutlu olduğumu üreticiler anlar ancak :D


Bunlar da "Custard" kreması ile Mürdüm eriği reçeli karışımlılar... Bu karışım başlı başına bir afet oldu, benden söylemesi :D



Tarifler gelişine yapıldığından şimdilik yazmıyorum.
Custard kreması için biraz bilgi vereyim; sütü kaynatıp ayrı yerde çırptığımız yumurta, şeker, un ve nişasta karışımına yavaşça ekleyip hızlıca karıştırarak yapıyoruz. Sonra biraz daha pişirip dinlendirip kullanıyoruz. Yumuşakça tarifimdeki malzemeleri kullanabiliriz, yumurta sayısı arttıkça un miktarı azalıyor ve denge sağlanıyor. Yumurta arttıkça lezzet de yoğunlaşıyor. Kaynayan süte vanilya eklendiğinde ise o kısmı anlatamayacağım, o koku... Çok lezzetli!!!

Siz de deneyin ^.^

Afiyet, bal, şeker olsun!


Tam bu noktada imdadınıza müzik koşar :D Çocukluğumun şarkılarından hiç aklımdan çıkmayan ^^



Sevdalar sizinle gerçek olsun,
Dünya zaten yalan...



2015/02/17

TAEKWONDO!!!


Merhaba,

İzlemek iyi gelebilir diye düşündüm. Kurgu da olsa bir kadının yapabileceklerini görmek güven verebilir. Kendi gücünüzü hafife almayın! Aldırtmayın!

Sevgiler...
Hüzünlü de olsa gülümsemeyi unutmayın...


2015/02/05

Mini Turta - Bademli Beyaz

Merhaba Millet!

Turta, tart, tartolet vs. yapması da yemesi de çok eğlenceli olan tatlılar. Kurabiyenin pasta olmaya yola çıkmış halleri gibi geliyorlar bana :D Çok çeşit veriyorlar insana. İç dolgusu olsun üst dekorları olsun...

Bunlar en son denemelerimden :) Halama göndermiştim, çok hoşuna gitmiş, beğendiğine çok sevindim ben de ^-^ Zaten insanın bütün yorgunluğunu alan tek şey yaptığı işin beğenilmesi :)

Turta hamuru ve kremanın tarifi önceki yazılarımızda mevcut. Görünüm açısından fikir olsun bunlar :)
Ayrıca; thatchocolatethatsmile@hotmail.com adresinden bize ulaşabilirsiniz ;)



























 
 
Ülkemize gelmiş gruplardan biri, Nu'est dinleyelim *.*

Ren'in hayran olunacak, kızları bile kıskandıran güzelliğini takdir ediyoruz :)

İyi seyirler :D

Gülümsemeler görün sevdiklerinizin yüzünde ;)

Neşeyle kalın...

Sevgiler

Sevgililer Gününe V.Jammie Dodger & Caramelicho


Merhaba ,

Yine yeni bir başlık altında hayatımızı dolgunlaştırmakla uğraşıyoruz :)

Bildiğiniz üzere 14 Şubat yaklaşıyor. Bu özel gün hakkında herkesin kendine özgün fikirleri var.

Kimimiz dört gözle beklerken kimimiz son derece gereksiz buluyor olabilir :D

Popüler kültürün dayatması olduğunu düşünüp para tuzağı diye adlandırmak da, o popüler kültürün esiri olup aklı başından gitmiş gibi harcama yapmak da 14 Şubat'ın barındırdığı o güzel anlama haksızlık olur.

Sevmek ve sevilmek ve bunu kutlamak ve paylaşmak, sevginin değerini korumak adına yapılan tatlı şeylerdir.

Kutlama kısmı farklılık gösteriyor tabi. Asya ülkelerinin bildiğim bir kısmında Sevgililer Gününe ek olarak Beyaz Gün var bir de :) Sevgililer Gününde bayanlar erkeklere el yapımı çikolata hediye ederken Beyaz Günde erkekler bayanlara şeker veriyor.

Sevgililer gününde çikolata başta olmak üzere tatlı hediye etmek ilk akla gelen şey ama içine sevgi katılmış en ufak bir jest bile karşınızdaki insanı mutlu etmeye yeter, unutmayın.

Sadece sevgilinize değil sevdiğiniz herkese...

Küçük bir kağıdı ikiye katlayıp içine "Seni Seviyorum" yazıp yanına iki tane de küçük kalp çizin... Sevginin anlamını bilen herkes için en güzel hediyelerden biri olur. Bir de sesli söyleyip yanağına bir öpücük kondurdunuz mu, tamamdır :D

Gelelim bize uygun alternatiflere...

Britanyaya özgü bir kurabiye olan Jammie Dodger'lar ve şahsen bayıldığım bonbon çikolatalardan olan Karamel Dolgulu Çikolata'lar...





Soru ve önerileriniz için; thatchocolatethatsmile@hotmail.com adresine e-posta atabilirsiniz ^-^









ve müzik;


Sevgiyle kalın, koruyun ve paylaşın ^.^

Sevgilerle...

2015/01/28

Küçük Pastamsı :D Çilek ve Bademle...

Merhaba millet,
 
Az tuzlu açma, kaymak ve çilek reçeli ile kendinize pratik bir pastamsı hazırlayabilirsiniz.
Kuru kuru açma yemektense :D
 
Lezzetli olduğunu tahmin edersiniz zaten, söylememe gerek yok ^.^
 
Badem şekeri ve taze çileklerle de görseli zenginleştirince ne bakmaya ne yemeye doyulmuyor :D
 
 



 
Evde reçel yapıldığı gün hiç durmayın biraz da açma yapın derim :)
 
Afiyet, reçel, kaymak olsun!


 
Bugün, benim gibi çeyrek asırlık olan arkadaşımın doğum gününü buradan da kutlamak istiyorum; İyi ki doğdun kuzum :)

ve hoş bir şarkıyla buluşturalım mı sizi? Beast - Midnight

Sevgilerle...