Pin Me

2014/11/15

Pazar Kahvaltısına Gün Işığı


Merhaba,

Yarın günlerden pazar, malum...

Pazar günü deyince de Pazar Kahvaltısı aklına gelmeyen yoktur diye tahmin ediyorum :)

Bu öyle bir şey ki Bayram Kahvaltısının küçük kardeşi gibi :D

Börek de yenir, sucuklu yumurta da...

Tereyağları, kaymaklar...

Dolapta bulduğun reçeli dayarsın sofraya...

Kızartmalar havalarda uçuşur...

O artık bir kahve altı değil bir soda altıdır... Çünkü onca şeyi yiyip üstüne soda içmemek ayıp olur :D

Uyarı!!! Sağlık için tasvir edilen yeme şeklinden uzak duruyoruz, israf, müsriflik bunlar, sakıncalı!!! Sadece ayda yılda bir, o da eğer kronik sağlık sorunlarınız yoksa deneyebilirsiniz ;)

Neyse! Nerede kalmıştık?

Hımm, bu pazar kahvaltıya ne yapsam, bir değişiklik olsa diyorsunuzdur diye ben elimdeki fikri beyan edeyim dedim.

Etmeden duramam çünkü... Hahaha!

Bence güzel bir hamur kızartması ve yanına da havuç kavurması güzel olur. Ben yaptım güzel oldu yani oradan biliyorum :D

Hamur kızartmasını her yapışımda farklı bir şey çıkıyor ortaya ama hepsi lezzetli... Sorun yok :D

Daha önce de değinmiştim, tarifleri uygularken elimde olmadan ölçülere uymuyorum. Uygulama kısmında insan kendini kaybedebiliyor...



~~  Malzemelerimiz  ~~
 
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 tane yumurta
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
- Un (3 su bardağı iş görür)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı mahlep
(geleneksel tarife uymayı reddetme anında eklenmiş bir malzemedir mahlep)

Bunların hepsini karıştırıp yoğurup hamuru elde ediyoruz. Çok mu cıvık oldu? Un ekliyoruz... Çok mu sert oldu? Geçmiş olsun... :D Açarken kollarınız ağrıyacak ama tadında sorun olmaz. Biraz
dinlendiriniz.

Sonraki adım;

Hamurumuzu kurşun kalem eni kalınlığında açıyoruz. Bu ölçüyü öğrenciler için buldum. Onlar kalemin en ölçüsünü şıp diye bilirler :D Kolaylık olsun kuzucuklara :D

Açtığımız hamuru kurabiye kalıplarıyla ya da bardakların ağzıyla ya da bıçakla ya da keskin bakışlarla kesebiliriz. Pardon, sonuncusu işe yaramıyor :D Bu hamur sizin bildiğiniz hamurlardan değil, hıh! Hahaha!

Hadi sadede gelelim. Kestiğimiz parçaları sıvı yağda kızartacağız. Yağı tavaya iki parmak yüksekliğinde doldursak yeterli olur. Altını açıp biraz ısınmasını bekleyeceğiz. Isınıp ısınmadığını test etmek için şüphelendiğiniz bir anda bir tutam unu yağa serpin direk dibe çöküyorsa soğuk, hafif köpürüyorsa sıcaktır.




Hamurlar güneşin o altın sarısı rengini yakaladığında diğer tarafını çevirip kızartıyoruz. Her yeri kızarınca da yağını iyice süzdürerek tavadan alıyoruz.

Dikkat! Hamurlar küçükse birden kızarır hatta aniden, kaşla göz arasında bir bakmışsınız ki yanmış...

Ayrıca hamuru açarsın açarsın, o geri toplanır... Sinir olup pes etmek yok! Kalın olsa da lezzetli, sorun değil... :)

İşte bu kadar...



Havuç kavurmasına gelince;

Rendelenmiş havuçları azıcık sıvı yağda kavuruyoruz. Böyle, pelteleri çıkıyor, yumuşacık oluyorlar. Tuz serpip biraz soğutup yoğurtla soslayınca da tadına doyum olmuyor, cidden... Karabiber, kekik vs. eklenebilir.



İşte bu da bu kadar...


 
Farklı bir tarihte yapılmış olanlara da göz gezdirebilirsiniz;

 

 Bunları bir gece bekletip kızartmayı denedim ve hal budur :D





 Yananları fotoğrafçılık yeteneğimle (büyük üstad bendeniz:) kamufle ettim;



 ve son olarak inovatif fikrim *-*


 Bu tomurcukları yemesi çok zevkli :) Pratik, eğlenceli ve tek lokmalık...


Tarifi de verdik sonuçta, benden evvel biri üretip satışına başlarsa, telif hakkı için yıllık kupon vermeyi unutmasın :D


 Ojemi de yeni sürmüştüm :D Hiç adetim değildir ama fikri görünce denemeden edemedim :D



Afiyet, bal, kaymak olsun!

Cümlelerime harcadığınız zaman için teşekkürler ;)

Her Pazar ve diğer her gün... Sizin için değerli olan şeyler keşfetmeniz dileğiyle...



ve müzik... o da ruhun gıdası ;) asla es geçmeyin, bir parça, mırıldanın sofranızı kurarken...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirlerinizi lütfen bizimle paylaşın :)
Please share your words ^-^